Regiobank

Gewijzigde modelaktes voor ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS

Op 1 juli 2025 wijzigt de juridische naam van de Volksbank N.V. naar ASN Bank N.V. Er komen nieuwe modelaktes voor de merken ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS met versiedatum 01-07-2025 beschikbaar.

Let op bij Royeren!

Voor het indienen van royeerverzoeken moet u gebruik maken van de oude banknamen die vermeld staan in de hypotheekakte:

  • BLG Wonen (ASN Bank N.V.)
  • RegioBank (ASN Bank N.V.)
  • SNS Bank (ASN Bank N.V.)
  • ASN Bank (ASN Bank N.V.)

Het raadplegen van de hypotheekinformatie van het kadastrale object is hiervoor niet voldoende, dit geeft altijd ASN Bank N.V. aan. Om de juiste hypotheekhouder te achterhalen, dient u het brondocument (hypotheekakte) te raadplegen. De hierin genoemde hypotheekhouder is de partij waarbij u het royeerverzoek dient in te dienen.

Nieuws

Voor het aflossen van een hypotheek bij Verkoop of Oversluiten naar een andere geldverstrekker worden kosten in rekening gebracht. De kosten zijn € 195 per hypotheek met een maximum van € 390.

Passeerproces

Passeeropdracht

In de passeeropdracht geven wij het offertenummer mee als kenmerk maatschappij.

Melden passeergegevens

Natuurlijk proberen we alle verstrekkingsnota's op tijd te leveren. We vragen u daarom om de passeerverzoeken uiterlijk 5 werkdagen voor passeren in te dienen.

Melden gelden

Indien mogelijk ontvangen wij de specificatie via melden gelden direct met het doorgeven van de passeerdatum.

Passeerbevestiging

Na het passeren stuurt u via ECH de hypotheekakte en het bewijs van inschrijving naar ons.

Contact:

ASN Bank N.V.

Afdeling Verstrekken & Activeren

Telefoonnummer: 030-291 4270

E-mail: notariaat@regiobank.nl

Royeerproces

Verzoek aflosnota

Stuur een aflosverzoek uiterlijk 15 werkdagen voor de gewenste aflosdatum in. Dan kunnen we u de aflosnota 5 werkdagen voor aflossen toesturen.

Aflosverzoek met spoed

Heeft u onverwachts met spoed (voor vandaag of morgen) een aflosnota nodig? Bel ons dan en geef het aangemaakte ECH zaaknummer door.

Algeheel/ gedeeltelijk royement

U kunt voor dezelfde klant meerdere royementsverzoeken van hetzelfde merk in één aflosverzoek bij ons opvragen.

Contact

ASN Bank N.V.

Royeren, Verkoop of Extern Oversluiten (Afdeling Regulier Beheer RegioBank)

Telefoonnummer: 030-291 4270

E-mail: aflossing@regiobank.nl

Bankgaranties

Vanaf 12 juni 2025 ontvangt u de bankgarantie via ECH. Heeft u hierover vragen? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op. Dit kan van maandag t/m vrijdag tussen 8:30 tot 17:30 uur op 030 -29 14 270.

Verzoeken

Toestemmingsverzoeken voor Particuliere Hypotheken

LET OP: Het indienen van ECH verzoeken kunt u doen in de ECH webapplicatie, hiervoor dient u hier in te loggen.

Nieuw Digitaal Proces via ECH

Vanaf 8 september 2025 hanteren wij een volledig digitaal proces voor toestemmingsverzoeken. Na een succesvolle pilotfase kunnen notarissen nu alle particuliere hypotheekzaken waarvoor toestemming van RegioBank vereist is, uitsluitend via het ECH-platform indienen.

Wat betekent dit voor u?
  • Particuliere hypotheken: Alleen via ECH mogelijk
  • Zakelijke hypotheken: Blijven via de gebruikelijke kanalen
  • E-mail en andere kanalen: Niet meer mogelijk voor particuliere zaken
  • Rechtsgeldige besluiten: Het via ECH ontvangen besluit geldt als officieel bewijsstuk

Toestemming voor Vervolghypotheken uitgelicht

Als er al een hypotheek van RegioBank op het onderpand staat en u een nieuwe hypotheek wilt vestigen, is onze toestemming vereist. De vervolghypotheek komt dan in rangorde achter de bestaande RegioBank hypotheek.

Hoe werkt het proces?
  1. Keuze maken: Kies het toestemmingverzoek wat u wenst, in dit geval ‘Vervolghypotheek’
  2. Selecteer: 'Overbrugging' of 'Anders' - deze keuze is belangrijk voor onze beoordeling
  3. Gegevens invullen: Vul alle vereiste velden in het ECH-systeem in
  4. Bijlagen toevoegen: Verstrek de gevraagde documentatie
  5. Beoordeling: ASN Bank beoordeelt uw verzoek via ECH
  6. Communicatie: Alle communicatie verloopt via het ECH-platform

Extra informatie

Bij onbekende geldverstrekkers kunnen wij aanvullende gegevens opvragen om het verzoek volledig te kunnen beoordelen. Dit doen wij via ECH middels een wijzigingsverzoek of opvragen stukken.

Contact & Ondersteuning

Voor inhoudelijke vragen over uw dossier:

Voor vragen over ECH:

Heeft u een vraag die hieronder niet wordt beantwoord? Neem dan contact met ons op. We staan voor u klaar. Onze contactgegevens vindt u onderaan deze pagina.

Heeft u een technische vraag over het ECH-platform? Neem dan contact op met de ECH servicedesk. E-mail: info@ech.nl of telefoonnummer: 070-3307111.