Onderdeel van:
Woonnu
Proces:
Passeren & Royeren
E-mail:
info@quion.com
Telefoon:
010 242 1598
Deelnemersinfo Woonnu
Algemene informatie/nieuwsberichten (kort)
Royeerverzoeken van Woonnu moeten nog steeds verstuurd worden naar Quion
Per 17 augustus 2024 is Woonnu gefuseerd met NN Bank en is de naam van ‘Woonnu BV’ niet meer actief. De juridische entiteit is gewijzigd naar: Nationale-Nederlanden Bank N.V., handelend onder de naam Woonnu. Sinds de naamswijziging is ons opgevallen dat de Royementen ten onrechte bij Nationale-Nederlanden Bank NV terecht zijn gekomen.
Het proces is ongewijzigd dus de Royementen moeten nog steeds aan Quion worden doorgegeven.
Notarisinstructie passeerproces
Passeerproces
Passeeropdracht
U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de invulinstructie. Op basis hiervan kunt u de hypotheekakte opstellen.
Melden passeergegevens
U kunt nu de passeerdatum en het passeertijdstip invullen en aangeven of u een specifiek bedrag nodig heeft. Het melden van gelden willen wij alléén indien dit is aangegeven bij de passeeropdracht.
De passeerdatum die u kunt opgeven, ligt minimaal 3 werkdagen in de toekomst. Lukt dit niet op tijd? Bel ons gerust op 010 242 1598, dan bekijken we de mogelijkheden.
Melden gelden
Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren. Houdt u bij het melden van de gelden alstublieft rekening met het bedrag dat aan eigen middelen moet worden ingebracht. Gaat het om nieuwbouw? Stuur ons dan de notarisafrekening en een overzicht van de vervallen termijnen als bijlage mee.
Sluitnota/Passeeropdracht
In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld.
Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd. Het gevolg hiervan kan een lagere rente zijn of alsnog of juist geen bereidstellingskosten.
Passeerbevestiging
Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging.
Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 5 werkdagen vragen wij u om de gelden niet terug te storten.
Aandachtspunten maatschappij:
1.
Wijzigen passeerdatum
Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd uiterlijk 3
werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te geven. Dit zorgt ervoor
dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen kunnen doorvoeren. Als de
nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de oorspronkelijke passeerdatum
plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel ontvangen gelden terug te storten.
2.
Wijziging passeeropdracht
Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een wijziging doen,
dan wordt er een nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder hetzelfde ECH
zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH.
3.
Instructie Hypotheekstelling
In de KIK-akte is de hypotheekstelling in twee delen opgenomen. De vestiging
van de hypotheek treft u onder punt 4 van het kadasterdeel in de akte. Indien
er tevens sprake is van een overbrugging, dan kunt u dit in het
niet-kadasterdeel van de akte opnemen onder punt 10 ‘Leningdelen’.
Contact
Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010 242 1598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.
Uw mening is belangrijk. Geef verbeteringen aan ons door!
Heeft u een vraag, opmerking of verbetering over ons ECH proces? Stuur dan een e-mail naar FunctioneelOntwikkeling@Quion.com.
Notarisinstructie royeerproces
Royeerproces
Meerdere aflosverzoeken per klant
- De aflosverzoeken worden verwerkt door Quion Groep B.V. Heeft u voor een klant meerdere aflosverzoeken bij Woonnu? Dit kunt u aan ons doorgeven in een gezamenlijk ECH-verzoek. Geeft u dan per hypotheek de kadastrale gegevens door.
- Gaat het om overbruggingshypotheek? Dan graag altijd in een apart verzoek.
Deze royementen kunnen via ECH
- Een geheel royement van een hypotheek op een onderpand
- Een gedeeltelijk royement van overbruggingshypotheken.
Wanneer u het verzoek via ECH kunt indienen, vragen wij u om geen email te sturen. Verzoeken per email die via ECH kunnen worden ingediend, worden door ons niet in behandeling genomen.
Deze royementen gaan wel via info@quion.com (kan niet via ECH)
- Een aflosverzoek waarbij het onderpand wijzigt. Bijvoorbeeld met een verkoop van de garagebox, schuur of parkeerplaats of een ruiling van een stuk grond.
- Een geheel royement van een hypotheek die voor 01-06-2012 volledig is afgelost. Graag meesturen met de e-mail: een royementsvolmacht onder vermelding van het dossiernummer van de afgeloste hypotheek.
Voor een snelle doorstroom van uw verzoek vragen wij u in het onderwerp van de e-mail aan te geven of het een aflosverzoek voor wijziging onderpand betreft of een aflosverzoek van voor 01-06-2012.
Aflosnota opvragen
Wij hanteren een aankondigingstermijn van minimaal 15 dagen. Wij streven er naar om aflosnota’s uiterlijk 5 werkdagen voor aflosdatum aan te leveren, bij uitzondering is dit korter. Heeft u vier werkdagen voor de aflosdatum niets van ons gehoord, neemt u dan contact met ons op via 010-2421598.
Wijziging op een lopend ECH-zaaknummer
- Gewijzigde aflosdatum
- Wijzigt de aflosdatum meer dan 4 werkdagen eerder of later:
- Dan kunt u via een lopend ECH-zaaknummer gemakkelijk een wijziging van de aflosdatum doorgeven.
- Wijzigt de aflosdatum minder dan 4 werkdagen eerder of later
- Dan kunt u het totaalbedrag vermeerderen of verminderen met de dagrente voor elke dag dat de betaling later of eerder heeft plaatsgevonden ten opzichte van de huidige aflosdatum.
- Wijzigt de aflosdatum meer dan 4 werkdagen eerder of later:
- Overige wijzigingen
Ook alle overige wijzigingen kunt u aan ons doorgeven via het lopende ECH-zaaknummer. Zoals het toevoegen van een kadastrale inschrijving of het toevoegen van een klant.
Contact
Heeft u een vraag over aflossen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 010-2421598. Wij helpen u graag op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.