ECH

Onderdeel van:

Centraal Beheer

Proces:

Passeren

E-mail:

Telefoon:

010 242 1598

Deelnemersinfo Centraal Beheer

Algemene informatie/nieuwsberichten (kort) 

Centraal Beheer is per 21 december 2021 aangesloten op ECH voor het proces passeren.

Hieronder volgt een toelichting op dit proces.

Notarisinstructie passeerproces  

Passeerproces 

Passeeropdracht 
U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de invulinstructie. Op basis hiervan kunt u de hypotheekakte opstellen.

Melden passeergegevens 
U kunt nu de passeerdatum en het passeertijdstip invullen en aangeven of u een specifiek bedrag nodig heeft. Het melden van gelden willen wij alléén indien dit is aangegeven bij de passeeropdracht.

De passeerdatum die u kunt opgeven, ligt minimaal 3 werkdagen in de toekomst. Lukt dit niet op tijd? Bel ons gerust op 010 242 1598, dan bekijken we de mogelijkheden.

Melden gelden 
Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren. Houdt u bij het melden van de gelden alstublieft rekening met het bedrag dat aan eigen middelen moet worden ingebracht. Gaat het om nieuwbouw? Stuur ons dan de notarisafrekening en een overzicht van de vervallen termijnen als bijlage mee.

Sluitnota
In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld.

Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd. Het gevolg hiervan kan een lagere rente zijn of alsnog of juist geen bereidstellingskosten.

Passeerbevestiging 
Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging.

Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 5 werkdagen vragen wij u om de gelden niet terug te storten.

Aandachtspunten maatschappij: 

  1. Wijzigen passeerdatum

    Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd uiterlijk 3 werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te geven. Dit zorgt ervoor dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen kunnen doorvoeren. Als de nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de oorspronkelijke passeerdatum plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel ontvangen gelden terug te storten.

  1. Wijziging passeeropdracht

    Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een wijziging doen, dan wordt er een nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder hetzelfde ECH zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH.

  2. Melden gelden
    Indien u heeft aangegeven dat u de gelden wilt gaan
    specificeren, dan zullen wij wachten met het uitbetalen tot de specificatie van
    de gelden ontvangen is

  3. Instructie Hypotheekstelling
    In de KIK-akte is de hypotheekstelling in twee delen opgenomen. De vestiging van de hypotheek treft u onder punt 4 van het kadasterdeel in de akte.  Indien er tevens sprake is van een overbrugging, dan kunt u dit in het niet-kadasterdeel van de akte opnemen onder punt 10 ‘Leningdelen’.

Contact

Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010 242 1598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Uw mening is belangrijk. Geef verbeteringen aan ons door!
Heeft u een vraag, opmerking of verbetering over ons ECH proces? Stuur dan een e-mail naar FunctioneelOntwikkeling@Quion.com.