Woonnu

Nieuwsbericht

Royeerverzoeken van Woonnu moeten nog steeds verstuurd worden naar Quion

Per 17 augustus 2024 is Woonnu gefuseerd met NN Bank en is de naam van 'Woonnu BV' niet meer actief. De juridische entiteit is gewijzigd naar: Nationale-Nederlanden Bank N.V., handelend onder de naam Woonnu.

Sinds de naamswijziging is ons opgevallen dat de Royementen ten onrechte bij Nationale-Nederlanden Bank NV terecht zijn gekomen.

Belangrijk om te weten: de entiteit die in royementsverzoek moet zijn opgenomen is: Nationale-Nederlanden Bank N.V., handelend onder de naam Woonnu. Verder is het proces voor royementen niet veranderd, dus de royementsverzoeken moeten nog steeds aan Quion worden doorgegeven.

Passeerproces

Passeeropdracht

U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de invulinstructie. Op basis hiervan kunt u de hypotheekakte opstellen.

Melden passeergegevens

U kunt nu de passeerdatum en het passeertijdstip invullen en aangeven of u een specifiek bedrag nodig heeft. Het melden van gelden willen wij alléén indien dit is aangegeven bij de passeeropdracht.

Melden gelden

Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren.

Sluitnota/Passeeropdracht

In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld. Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd.

Passeerbevestiging

Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging.

Aandachtspunten maatschappij:
  1. Wijzigen passeerdatum
    Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd uiterlijk 3 werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te geven. Dit zorgt ervoor dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen kunnen doorvoeren. Als de nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de oorspronkelijke passeerdatum plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel ontvangen gelden terug te storten.
  2. Wijziging passeeropdracht
    Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een wijziging doen, dan wordt er een nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder hetzelfde ECH zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH.
  3. Instructie Hypotheekstelling
    In de KIK-akte is de hypotheekstelling in twee delen opgenomen. De vestiging van de hypotheek treft u onder punt A1 van het kadasterdeel in de akte. Indien er tevens sprake is van een overbrugging, dan kunt u dit in het niet-kadasterdeel van de akte opnemen onder punt B.1. ‘Bepalingen inzake de geldlening’.

Contact

Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010-2421598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Royeerproces

Meerdere aflosverzoeken per klant

De aflosverzoeken worden verwerkt door Quion Groep B.V.:

  • Heeft u voor een klant meerdere aflosverzoeken bij Woonnu? Dit kunt u aan ons doorgeven in een gezamenlijk ECH-verzoek. Geeft u dan per hypotheek de kadastrale gegevens door.
  • Gaat het om overbruggingshypotheek? Dan graag altijd in een apart verzoek.

Deze royementen kunnen via ECH
  • Een geheel royement van een hypotheek op een onderpand
  • Een gedeeltelijk royement van overbruggingshypotheken.

Deze royementen gaan wel via info@quion.com (kan niet via ECH)
  • Een aflosverzoek waarbij het onderpand wijzigt.
  • Een geheel royement van een hypotheek die voor 01-06-2012 volledig is afgelost.

Aflosnota opvragen

Wij hanteren een aankondigingstermijn van minimaal 15 dagen. Wij streven er naar om aflosnota's uiterlijk 5 werkdagen voor aflosdatum aan te leveren.

Contact

Heeft u een vraag over aflossen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 010-2421598. Wij helpen u graag op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Bankgaranties