Tellius Hypotheken

Uw mening is belangrijk. Vertel het ons!

Heeft u een vraag of opmerking? Bel ons gerust of stuur een e-mail.

Passeerproces

Voorlopige passeeropdracht

U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de invulinstructie. Op basis hiervan kunt u, samen met de meest recente hypotheekakte vanuit de modellenbank van de KNB, de hypotheekakte opstellen.

Melden passeergegevens

U kunt nu de passeerdatum, het passeertijdstip invullen en aangeven of u een specifiek bedrag nodig heeft. Het melden van gelden willen wij alleen indien dit is aangegeven bij de passeeropdracht.

Melden gelden

Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren.

Sluitnota

In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld. Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd.

Passeerbevestiging

Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging.

Aandachtspunten maatschappij
  1. Wijzigen passeerdatum
    Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd uiterlijk 3 werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te geven. Dit zorgt ervoor dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen kunnen doorvoeren. Als de nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de oorspronkelijke passeerdatum plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel ontvangen gelden terug te storten.
  2. Wijziging passeeropdracht
    Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een wijziging doen, dan wordt er een nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder hetzelfde ECH zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH.
  3. Koop-of kortingsconstructies in combinatie met NHG
    Als er sprake is van een koop- of kortingsconstructie is dit standaard akkoord in combinatie met NHG. U hoeft hiervoor geen akkoord te vragen. Dit is inclusief de constructies in combinatie met een starterslening.

Contact

Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010-242 1598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Royeerproces

Meerdere aflosverzoeken per klant

De aflosverzoeken worden verwerkt door Quion Groep B.V.:

  • Heeft u voor een klant meerdere aflosverzoeken bij Tellius Hypotheken? Dit kunt u aan ons doorgeven in een gezamenlijk ECH-verzoek. Geeft u dan per hypotheek de kadastrale gegevens door.
  • Gaat het om overbruggingshypotheek? Dan graag altijd in een apart verzoek.

Deze royementen kunnen via ECH worden aangevraagd:
  • Een geheel royement van een hypotheek op een onderpand
  • Een gedeeltelijk royement van overbruggingshypotheken.

Deze royementen kunnen niet via ECH worden aangevraagd:

  • Een aflosverzoek waarbij het onderpand wijzigt.
  • Een geheel royement van een hypotheek die voor 01-01-2022 volledig is afgelost.

Voor deze royementen stuurt u een mail naar info@quion.com.

Aflosnota opvragen

Wij hanteren een aankondigingstermijn van minimaal 15 dagen. Wij streven er naar om aflosnota's uiterlijk 5 werkdagen voor aflosdatum aan te leveren.

Contact

Heeft u een vraag over aflossen? Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 010-2421598. Wij helpen u graag op werkdagen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

Bankgaranties