ECH

Onderdeel van:

Stichting PVF Particuliere Hypothekenfonds

Proces:

Passeren

Telefoon:

020 – 606 58 58

Deelnemersinfo Syntrus Achmea Hypotheken

Algemene informatie/nieuwsberichten (kort)

Syntrus Achmea heeft tijdelijk 2 passeerprocessen

Syntrus Achmea gaat over van het huidige systeem (Force) naar het systeem van Quion (QSP). Van 1 oktober 2022 tot nadere berichtgeving werken we daarom met 2 processen voor passeren, beide via ECH. Op deze deelnemersinfo pagina zijn de processen per systeem toegelicht. Aan de passeeropdracht ziet u welk proces wordt gevolgd.

Uw mening is belangrijk. Vertel het ons! 
Heeft u een vraag of opmerking? Bel ons gerust of stuur een e-mail.

Notarisinstructie passeerproces

Passeerproces 

(Voorlopige) passeeropdracht 
QSP: U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de invulinstructie. Op basis hiervan kunt u, samen met de meest recente hypotheekakte vanuit de modellenbank van de KNB, de hypotheekakte opstellen.

Force: U krijgt de passeeropdracht via ECH. Het offertenummer is dan “kenmerk maatschappij”.

Melden passeergegevens 
QSP: U kunt nu de passeerdatum, het passeertijdstip invullen en aangeven of u een specifiek bedrag nodig heeft. Het melden van gelden willen wij alleen indien dit is aangegeven bij de passeeropdracht.  De passeerdatum die u kunt opgeven, ligt minimaal 3 werkdagen in de toekomst. Lukt dit niet op tijd? Bel ons gerust op 010-242 1598, dan bekijken we de mogelijkheden.

Force: U kunt de passeerdatum en de hypotheekgelden, die u nodig heeft, invullen. Gaat het om nieuwbouw? Stuur ons dan de notarisafrekening als losse bijlage mee. Houd er rekening mee dat wij geen vrijwillig depot aanhouden.

Melden gelden 
QSP: Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren. Houdt u bij het melden van de gelden alstublieft rekening met het bedrag dat aan eigen middelen moet worden ingebracht. Gaat het om nieuwbouw? Stuur ons dan de notarisafrekening en een overzicht van de vervallen termijnen als bijlage mee.

Force: Wij ontvangen graag uiterlijk 5 werkdagen voor passeren het bericht ‘melden gelden’. Lukt dit niet op tijd? Bel ons gerust, dan bekijken we de mogelijkheden.

Sluitnota
QSP: In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld. Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd. Het gevolg hiervan kan een lagere rente zijn of alsnog of juist geen bereidstellingskosten.

Force: Uiterlijk 3 werkdagen voor passeren sturen wij de sluitnota.

Passeerbevestiging 
QSP: Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging. Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 5 werkdagen vragen wij u om de gelden niet terug te storten. 

Force: Wij ontvangen graag uiterlijk 3 werkdagen na passeren de passeerbevestiging via ECH. Na het passeren stuurt u ons het afschrift van de hypotheekakte, de notarisverklaring en het bewijs van inschrijving. De offerte (bindend aanbod) hoeven wij niet van u te ontvangen. U bewaart dit samen met de minuutakte in uw eigen archief. 

Aandachtspunten maatschappij
QSP: Wijziging passeerdatum
Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd uiterlijk 3 werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te geven. Dit zorgt ervoor dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen kunnen doorvoeren. Als de nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de oorspronkelijke passeerdatum plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel ontvangen gelden terug te storten.

QSP: Wijziging passeeropdracht
Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een wijziging doen, dan wordt er een
nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder hetzelfde ECH zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH. 

Force: Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit alstublieft via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 3 werkdagen vragen wij om de gelden niet terug te storten.

Wij sturen u de documenten die noodzakelijk zijn voor het passeren van de hypotheek. U ontvangt ook documenten die u niet nodig heeft. Het gaat dan, in ieder geval, over de ESIS en 2 voorbrieven die wij samen met de offerte (bindend aanbod) sturen. Omdat er persoonsgegevens in deze documenten staan, vragen wij u de documenten te vernietigen in het kader van data minimalisatie

Contact 
QSP: Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010 – 242 1598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Uw mening is belangrijk. Geef verbeteringen aan ons door!
Heeft u een vraag, opmerking of verbetering over ons ECH proces? Stuur dan een e-mail naar FunctioneelOntwikkeling@Quion.com.

Force: U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag, tussen 8:30 – 18:00 uur, via 020 – 606 58 58. Of via e-mail: hypotheken@syntrusachmea.nl. Om u snel te kunnen helpen vragen wij u ons kenmerk of naam en geboortedatum van de klant te vermelden.