ECH

Onderdeel van:

Stichting PVF Particuliere Hypothekenfonds

Proces:

Passeren

Telefoon:

020 – 606 58 58

Deelnemersinfo Syntrus Achmea Hypotheken

Algemene informatie/nieuwsberichten (kort)

Uw mening is belangrijk. Vertel het ons! 
Heeft u een vraag of opmerking? Bel ons gerust of stuur een e-mail.

Notarisinstructie passeerproces

Passeerproces 

(Voorlopige) passeeropdracht 
U krijgt de passeeropdracht via ECH. Het offertenummer is dan “kenmerk maatschappij”. 

Melden passeergegevens 
U kunt de passeerdatum en de hypotheekgelden, die u nodig heeft, invullen. Gaat het om nieuwbouw? Stuur ons dan de notarisafrekening als losse bijlage mee. Houd er rekening mee dat wij geen vrijwillig depot aanhouden.

Melden gelden 
Wij ontvangen graag uiterlijk 5 werkdagen voor passeren het bericht ‘melden gelden’. Lukt dit niet op tijd? Bel ons gerust, dan bekijken we de mogelijkheden. 

Sluitnota
Uiterlijk 3 werkdagen voor passeren sturen wij de sluitnota.

Passeerbevestiging 
Wij ontvangen graag uiterlijk 3 werkdagen na passeren de passeerbevestiging via ECH. Na het passeren stuurt u ons het afschrift van de hypotheekakte, de notarisverklaring en het bewijs van inschrijving. De offerte (bindend aanbod) hoeven wij niet van u te ontvangen. U bewaart dit samen met de minuutakte in uw eigen archief. 

Aandachtspunten maatschappij
Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit alstublieft via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 3 werkdagen vragen wij om de gelden niet terug te storten. 

Wij sturen u de documenten die noodzakelijk zijn voor het passeren van de hypotheek. U ontvangt ook documenten die u niet nodig heeft. Het gaat dan, in ieder geval, over de ESIS en 2 voorbrieven die wij samen met de offerte (bindend aanbod) sturen. Omdat er persoonsgegevens in deze documenten staan, vragen wij u de documenten te vernietigen in het kader van data minimalisatie. 

Contact 
U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag, tussen 8:30 – 18:00 uur, via 020 – 606 58 58. Of via e-mail:hypotheken@syntrusachmea.nl. Om u snel te kunnen helpen vragen wij u ons kenmerk of naam en geboortedatum van de klant te vermelden.