ECH

Onderdeel van:

Quion

Proces:

Passeren

E-mail:

Telefoon:

010 242 1598

Deelnemersinfo Allianz

Algemene informatie/nieuwsberichten (kort) 

N.v.t.

Notarisinstructie passeerproces  

Passeerproces 

Passeeropdracht 
U ontvangt de passeeropdracht van ons via ECH met als bijlage de
invulinstructie. Op basis hiervan kunt u, samen met de meest recente
hypotheekakte vanuit de modellenbank van de KNB, de hypotheekakte
opstellen.

Melden passeergegevens 
U kunt nu de passeerdatum, het passeertijdstip invullen en aangeven of u
een specifiek bedrag nodig heeft. De passeerdatum die u kunt opgeven,
ligt minimaal 3 werkdagen in de toekomst. Lukt dit niet op tijd? Bel ons
gerust op 010 242 1598, dan bekijken we de mogelijkheden.

Melden gelden 
Wij verzoeken u het melden van de gelden dezelfde dag in te dienen
als de Passeergegevens, maar uiterlijk 3 werkdagen voor passeren. Houdt u
bij het melden van de gelden alstublieft rekening met het bedrag dat
aan eigen middelen moet worden ingebracht. Het melden van gelden willen
wij alleen bij nieuwbouw ontvangen.

Sluitnota/Passeeropdracht
In de sluitnota staat het uitbetaalbedrag en staan de notaregels vermeld.

Op de dag van passeren kan er een wijzigingsbericht volgen omdat er
op dat moment nog een laagste rentecontrole wordt uitgevoerd. Het gevolg
hiervan kan een lagere rente zijn of alsnog of juist geen
bereidstellingskosten.

Passeerbevestiging 
Na het passeren ontvangen wij graag binnen 3 werkdagen de passeerbevestiging met als bijlage het afschrift van de hypotheekakte, de notarisverklaring en het bewijs van inschrijving in het hypothekenregister van het Kadaster.

Is de passering uitgesteld of gaat de passering niet door? Geef dit via ECH aan ons door. Heeft u de gelden al ontvangen? Dan kunt u deze terugstorten op de rekening waarvan u het heeft ontvangen. Bij een uitstel van minder dan 5 werkdagen vragen wij u om de gelden niet terug te storten.

Aandachtspunten maatschappij: 

 

1.     Wijzigen passeerdatum
Wij verzoeken u een wijziging van de passeerdatum altijd
uiterlijk 3 werkdagen voor de huidige passeerdatum via ECH door te
geven. Dit zorgt ervoor dat wij de wijziging ook tijdig in onze systemen
kunnen doorvoeren. Als de nieuwe passeerdatum binnen 5 werkdagen na de
oorspronkelijke passeerdatum plaatsvindt, is het niet nodig om eventueel
ontvangen gelden terug te storten.

2.     Wijziging passeeropdracht
Als uw klant een wijziging aan ons doorgeeft of als wij een
wijziging doen, dan wordt er een nieuwe passeeropdracht aangemaakt onder
hetzelfde ECH zaaknummer. U ontvangt hierover bericht via ECH.

3.     Melden gelden
Indien u heeft aangegeven dat u de gelden wilt gaan
specificeren, dan zullen wij wachten met het uitbetalen tot de
specificatie van de gelden ontvangen is.

4.     Instructie Hypotheekstelling.
In de KIK-akte is de hypotheekstelling in twee delen opgenomen. De vestiging van de hypotheek treft u onder punt 4 van het kadasterdeel in de akte.  Indien er tevens sprake is van een overbrugging, dan kunt u dit in het niet-kadasterdeel van de akte opnemen onder punt 10 ‘Leningdelen’.

Contact
Voor inhoudelijke vragen over een zaak kunt u contact opnemen met Quion via het telefoonnummer 010 242 1598. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 uur.

Uw mening is belangrijk. Geef verbeteringen aan ons door!
Heeft u een vraag, opmerking of verbetering over ons ECH proces? Stuur dan een e-mail naar FunctioneelOntwikkeling@Quion.com.