ECH

Onderdeel van:

Aegon Levensverzekering N.V. 

Proces:

Passeren

E-mail:

Telefoon:

058 244 3400 

Deelnemersinfo Aegon

Algemene informatie/nieuwsberichten (kort) 

Vanaf 22 november 2021 is een verhoogde inschrijving mogelijk voor klanten die een nieuwe Aegon-hypotheek afsluiten!

Verhoogde inschrijving in de praktijk
Als u een klant heeft die gebruik maakt van verhoogde inschrijving, dan herkent u dit doordat in de invulinstructie een verschil bestaat tussen het bedrag Geldlening en het bedrag Hypotheekstelling.

Notarisinstructie passeerproces 

Passeerproces

  • Voorlopige) passeeropdracht  
  • Melden passeergegevens 
  • Sluitnota/Passeeropdracht 
  • Melden gelden 
  • Passeerbevestiging 

Aandachtspunten maatschappij

Melden Gelden

  • Aan de hand van de bijlage “concept afrekening” bepaalt Aegon wat het bouw- of rentedepot bedrag is. In het bericht “melden passeergegevens” graag “Melden Gelden” als niet van toepassing indiceren. 

Uitstellen passeren 

  • Indien 1 dag voor de passeerdatum of op de passeerdatum blijkt dat het passeren niet doorgaat gelieve telefonisch contact opnemen met de Service Desk Hypotheken (058 244 3400) 

Hogere rangorde overbruggingskrediet

  • Aegon gaat altijd akkoord met het verzoek voor een hogere rangorde, hiervoor hoeft u geen toestemming te vragen
    voorbeeld: Aegon geeft in de invulinstructie door dat er een derde hypothecaire inschrijving op het overbruggingspand dient te komen. Uit kadasterrecherche blijkt dat er slechts 1 inschrijving op het overbruggingspand zit. In dat geval hoeft u voor de hogere (tweede i.p.v. derde) inschrijving geen expliciete toestemming te vragen bij Aegon.

Aanvullende instructie aflossen krediet

  • Staat er in het passeerbericht dat er een krediet afgelost wordt bij passeren? U kunt de gegevens hiervoor opvragen bij de tussenpersoon of de klant.

Doorgeven wijzigingsverzoek / vragen toestemming

  • U kunt wijzigingen doorgeven in een ECH-wijzigingsbericht. Ook kunt u verzoeken
    met betrekking tot toestemming kwijt in een ECH-wijzigingsbericht. In dat geval
    zal Aegon het verzoek in behandeling nemen.

Zaken met betrekking tot aflossen/royeren

Bouwdepot

  • In het geval van nieuwbouw gaan wij uit van de koop-aanneemovereenkomst en houden wij altijd de aanneemsom en het meerwerk in het bouwdepot. Indien er aannemingstermijnen verstreken zijn dient u dit op te nemen in de nota van afrekening en de nota mee te sturen. Aan de hand van deze nota van afrekening bepalen wij het uiteindelijke bouwdepotbedrag.

Contact 

Service Desk Hypotheken, 058 244 3400