In de ECH webclient is enige tijd geleden de functionaliteit “Geïntegreerd werken” opgeleverd. Met deze functionaliteit geeft een notariskantoor aan of zij voor bepaalde ECH processen (zaaktypes) werken via de geïntegreerde oplossing van het gebruikte softwarepakket of via de ECH webapplicatie. De keuzemogelijkheid bij de kantoorinstellingen in de webapplicatie ziet er als volgt uit:
Vanuit ECH stimuleren we het geïntegreerde gebruik van onze functionaliteiten in een softwarepakket. Om te voorkomen dat partijen binnen ECH processen duaal gaan werken, is er voor gekozen om processen niet meer zichtbaar te maken in het zakenoverzicht in de webapplicatie indien bij de instelling ‘Geïntegreerd werken’ gekozen is voor “Werkt via softwarepakket”. Deze instelling is een defaultwaarde en geldt daarmee voor alle zaken van desbetreffend proces en alle medewerkers van het kantoor.Indien een medewerker incidenteel gebruik wil maken van de ECH webapplicatie voor een proces, dan is dat mogelijk door bij het veld ‘Zaaktype’ het betreffende proces aan te vinken.
In de ECH webapplicatie release van 15 december jl. zijn hierbij nog de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- Alle kantoormedewerkers met toegang tot de ECH webclient hebben de rechten onder de kantoorinstellingen de defaultwaarde bij een proces aan te passen. Let op: Gedane wijzigingen zijn op kantoorniveau en niet op individueel niveau.
- Bij het zakenoverzicht is de volgende tekst toegevoegd: “Bij kantoorinstellingen kunt u voor het kantoor instellen welke zaaktypes standaard op dit scherm getoond worden.”
Meer informatie
Als er vragen zijn over deze aanpassingen of de ECH webapplicatie, neem dan gerust contact opnemen met de ECH Servicedesk via info@ech.nl of bel 070-3307135.