Nationale-Nederlanden over op ECH 4.0

Nationale-Nederlanden maakt met ingang van 5 december 2018 gebruik van ECH 4.0. Voor u als notaris betekent dit dat er een aantal zaken verandert bij het passeren van Nationale-Nederlanden hypotheken. Zo stuurt Nationale-Nederlanden u voortaan een gestructureerde invulinstructie bij de passeeropdracht en wordt u gevraagd een digitaal ondertekend akteafschrift retour te zenden via ECH (binnen 3 werkdagen). Daarnaast dient u op een andere manier door te geven dat u gelden gaat specificeren.

Wat er voor u verandert, leest u op https://www.ech.nl/hypothecair-financiers/nationale-nederlanden-bank/. Daar wordt stap voor stap beschreven hoe het passeerproces van Nationale-Nederlanden via ECH werkt. Bovendien staat daar een aantal aandachtspunten om rekening mee te houden.

Overgangsfase ECH 4.0

Gebruikt u nog een andere versie van ECH? Tot en met 31 december 2018 hanteert ECH een overgangsfase. Uw berichten aan Nationale-Nederlanden via ECH worden dan automatisch omgezet naar ECH 4.0. Bovengenoemde gestructureerde invulinstructie ontvangt u in PDF formaat als u nog geen gebruik maakt van ECH 4.0 of als uw softwarepakket met geïntegreerde ECH functionaliteit dit nog niet ondersteunt.

Heeft u nog vragen?

Als u nog vragen heeft over ECH 4.0 neemt u dan contact op met de servicedesk van ECH via het telefoonnummer 070 330 71 35 of via servicedesk@knb.nl.